Jump to content

Bradford Rarer & Underplayed Soul Club @ Mill Lane

  

Soul Nights
soul45s

Bradford Rarer & Underplayed Soul Club @ Mill Lane Details

event-1086-0-87724400-1424525302_thumb.jMini All Niter at this popular event.

Playing rarer and underplayed Soul, now in our 7th year!

8pm - 4am (eight hours of quality soul on original vinyl only, that's more hours than some Niters!)

Only £6 entry, record dealers welcome.

Very friendly crowd, cheap bar, chill out room.

Brilliant tunes and atmosphere

Come and see what all the fuss is about.....


Soul Source Events - Reviews and Talk

Welcome to the Bradford Rarer & Underplayed Soul Club @ Mill Lane Event Review Section


There are no reviews to display.



Welcome to the Bradford Rarer & Underplayed Soul Club @ Mill Lane Comments sectiom

This event is now over. Look up now to read the latest reviews of this soul event

Our first 8 hour soul session of 2015

 

Back to the rarer & underplayed format  :yes: 

1

Share this comment


Link to comment

:thumbsup: Less than a month to go, another great line up of DJs ready to spin their tunes...

No boots, no tat, no crap!  Just Soul tunes, happy people and a bloody good night out :rofl:

1

Share this comment


Link to comment
DJ's on the night:
 
Andy Hudson
Luke White
Craig Butler
John Horsler
Michael McShane
Paul Hamer
Martyn Bird
Paul Harris
& one more special surprise guest dj making his debut on the decks of Soul!
 
At least 9 DJ's, lots of choice, loads of quality and with a 4am finish, all for just 6 quid on the door, why pay more?
 
 
1

Share this comment


Link to comment

Looks like another gem of a night from this little Bradford diamond :thumbsup: unfortunately we will not be able to make this one!! but we will be thinking about you as we rub the factor 15 in :shhh: have a great night Paul I hope it's a packer!! :yes: you deserve it for all the work you put in :wink: Have a gud un!!! J&H :thumbup:

0

Share this comment


Link to comment

Cheers John, Soz you can't be there.  Another cracking DJ line up on the decks with top tunes guaranteed to get the feet moving!

 

Enjoy the holiday, the forecast is good !

0

Share this comment


Link to comment

Factor 15 ...what a load of bollocks ...............more like goose fat ....they have a beach hut on the Ribble Estuary !!!

1

Share this comment


Link to comment

LOL :D

Shame they are gonna miss it! 

 

Please try to arrive early folks, i've had enquiries from all over the place, so it looks like plenty of travellers are gonna be joining us.

 

Sales boxes welcome as long as I get first look :thumbsup:

0

Share this comment


Link to comment

Seven Years of rarer & underplayed soul events in and around the Bradford area...(we must be doing something right :yes:)

 

Get your requests in, if we have them, we'll play them! :thumbup:

0

Share this comment


Link to comment

Less then a week to go,god I've missed Mill Lane seems ages since the last one.

Intend bringing a mixed bag of tunes,so anyone want anything you know I've got shout up :thumbsup:

Cheers

Martyn

0

Share this comment


Link to comment

I'm chomping at the bit for this one!  A goodly selection of DJ's, soul by the bucket load!

 

Im sure "This will be a(nother) night to remember"   :thumbup:

1

Share this comment


Link to comment

Anything from your collection of Dooley's acetates !!! Failing that will you bring George Wydell Funny feeling ......but play the other side please !?? Many thanks... hope to see you there .....if not TURN IT UP A BIT !!!!!! :D

0

Share this comment


Link to comment

Neil

The Dooley's acetate has gone,swapped it for some Abba demo's :P

Would have been in the box for "Funny Feeling" but will turn it over.........just for you :thumbsup:

Cheers

Martyn

0

Share this comment


Link to comment

Martyn, can you play the flip of that Scepter demo you played the other week...thanks

0

Share this comment


Link to comment

Paul

Bloody hell can't remember what I did yesterday :lol:

The only one I can think I might have played was Jack Montgomery??

So you want the "Do You Believe It" side playing :thumbsup: 

Cheers

Martyn

0

Share this comment


Link to comment

Hello Roy

Did you see R.L on Reginald D Hunter the other night,class :D

You're safe it's been back of the box for quite awhile now but I'll dig it out........just for you :wicked: 

Cheers

Martyn

1

Share this comment


Link to comment

That's the one Martyn, I was having a foggy head moment when I asked for it!

0

Share this comment


Link to comment

Any of the DJ's wanna volunteer to do the early doors first spot?  Let me know asap, thanks, Paul

0

Share this comment


Link to comment

Any of the DJ's wanna volunteer to do the early doors spot?  Let me know Asap.... Thanks, Paul

0

Share this comment


Link to comment

Mark, I'll have a book please, I really enjoyed the last one

thanks, Paul

1

Share this comment


Link to comment

I just sorted a great sales box out, lots of new stuff.... bring some spends or very good trades!

0

Share this comment


Link to comment

Paul

I've got two daughters to trade.......hope there's some cheap stuff in your box :lol:

See you tomorrow :thumbsup: 

Cheers

Martyn

1

Share this comment


Link to comment

Saturday 14th March 8-4am mini niter. (8 hours of quality soul for only 6 quid!)

Here are the directions for anyone attending via M62 - M606 / Manchester Road entrance..
This is the most direct way to approach the venue.

 

At the end of M606, from the roundabout take the third turning onto MAYO Avenue, get into the right hand lane and stay in it....
Morrisons and Matalan are on your left, at the traffic lights turn right into Manchester Road / Bradford centre A641

 

Keep in right hand lane and go through 6 pedestrian crossings. Continue past Lidl supermarket on left and Station Hotel Pub.

There is a large Van Hire Company on your right and a small sign that says 'Local Access' Turn right here into Mill Lane.

Continue over the mini roundabout and under the railway bridge.

The Mill Lane Pub is on your left, look out for the Vintage Blue car on the roof!

 

0

Share this comment


Link to comment

Hey up Paul - can you post up the DJ times please? 

I don't want to miss the chance of heckling two of my favourite DJ's on the same night.....CB & MB. Already secreted mi catapult in mi back pocket. 

Derek x

0

Share this comment


Link to comment

Get yer skates on Derek!  Here's the approx times

 

 start - 8.50. Paul

 

8.50 - 9.40 Craig Butler

 

9.40 - 10.30 Luke White

 

10.30 - 11.20 Andy Hudson

 

11.20 - 12.10 John Horsler

 

12.10 - 1 1 - 1.50 Michael McShane

 

1.50 - 2.40 Martyn Bird

 

2.40 - 3.30 Paul Hamer

 

3.30 - 4pm finish. Open decks!

0

Share this comment


Link to comment

Well Done Paul

Another cracker at Mill Lane but we expect nothing less.

Plenty of great tunes,great atmosphere & numbers good until near the end.

So bring on the next instalment :thumbup: 

Cheers

Martyn

 

Playlists here...........

0

Share this comment


Link to comment
Another night of soulfulness at Mill Lane, the usual big thanks for your continued support for this event. 
A few new faces in attendance and the loyal regulars gave a superb atmosphere
 
DJ's.... once again you did the business, providing a smorgasbord of gargantuan proportions, what a musical backdrop you delivered!
I feel humbled to have you as guests, you all contributed something extra to the night.  Paul Hamer, hope you will return again, I promise that next time I will give you a better time slot, its a shame that many had left before your spot, your tunes were awesome!
 
The mystery guest delivered the goods, well done, hope you will return at a later date. 
All the DJ's brought something special to the decks, a really good mix of everything soulful from the past 5 decades.
 
Were back on the 9th May for more rarer & underplayed @ The Mill Lane
 
Im also promoting a regular Northern Soul & Motown event at Raggalds Bar, Queensbury, Bradford, our next event is 11th April
 
Cheers  Paul
1

Share this comment


Link to comment

Unfortunately we had to leave half way through Paul's set but what I did hear was top notch.Certainly would love to hear him again,hopefully with a full house to give the quality tunes the respect they deserve.

Cheers

Martyn

1

Share this comment


Link to comment

had a great time paul putting the punters through pain and misery 

that paul hamer I taught him everything he forgot

thanks for asking me 2 play

1

Share this comment


Link to comment

Join or log in now!

Comments are members only

Create an account

Sign up to Soul Source now.. Free & easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
×